Конспект бінарного уроку в 7 класі
Бінарний урок з англійської мови та географії
Тема: «Подорож. Північна Америка. Англомовні країни.  Населення  Північної Америки. Його расовий і етнічний склад. Політична карта.»

Навчально – практична мета:
сформувати загальногеографічні уявлення про Північну Америку, як про одну з англомовної країни носія мови, що вивчається.
Розвиваюча мета:
розвиток соціокультурної компетенції через знайомство учнів з культурою ,    пам’ятками, географічним положенням,  мова якої вивчаєтьсясприяти розвитку пізнавальної діяльності, мови учнів, навичок роботи з картою, вмінню аналізувати картографічні та статистичні матеріали, вмінню порівнювати і узагальнювати.
Виховна мета: сприяти вихованню на даному матеріалі морального, естетичного сприйняття країни, формуванню загальнолюдського світогляду.
Компетенції учнів на уроці
Навчально-пізнавальні,інформаційні,ціннісно-смислові,загальнокультурні,здоров'язберігаючі,комунікативні
Цілі уроку
·         Поглибити знання учнів про формування та склад населення Північної Америки;
·         дати поняття про загальну характеристику населення материка;
·         сформувати уявлення про особливості політичної карти материка;
·         удосконалити практичні навички учнів працювати з картами атласу.
Обладнання: карта Північної Америки, карта США, картинки з визначними пам’ятками Північної Америки,  комп’ютер,  електронна презентація.
Повідомлення про Північну Америку проводять учні  класу англійською  і українською мовами. Презентується ввесь континент, але більш детально про США і Канаду, про їх столиці, населення та визначні місця. При розповіді показуються картинки,  фотографії та мультимедійна презентація. (вчителі)
Тип уроку: інтегрований (географія та англійська мова ) комбінований.
Хід уроку
 І. Організаційно – мотиваційний етап.
Учитель англійської мови: Good morning. Glad to see you. How are you? Take your seats, please.Today we have an unusual lesson: English and Geography together. That’s why you can see two teachers today.
Учитель географії : Діти, сьогодні на уроці ми поговоримо про країну, мову якої ви вивчаєте . Ви побачите, що знання, отримані на уроках географії та англійської мови,  можна пов’язати при вивченні окремих тем. Ви розширите свої знання про цю країну,  зможете застосувати знання англійської мови в описі країни та обговоренні цікавих фактів.

ІІ. Основна частина
Учитель англійської мови :

(слайд №1)
Good morning , my dear friends! Today we are going to learn about the North America and the USA. Before speaking about the country let’s read some geographical names according to the transcription:
The Atlantic Ocean, the Pacific Ocean, Alaska, the USA, Washington D.C., the Gulf of Mexico, North America, continent, Hawaii, the Caribbean Sea, Canada.
(Pupils read words with a teacher and then read them in a silence).

Учень: (слайд №2)
North America is a continent entirely within the Nothern Hemisphere and almost all within the Western Hemisphere. It can also be considered a northern subcontinent of the  Americas.



Учень:  (слайд №3)
It is bordered to the north by the Arctic Ocean, to the east by the Atlantic Ocean, to the west and south by the Pacific Ocean, and to the southeast by South America and the Caribbean Sea.
Учень:  (слайд №4)
North America covers an area of about 24,709,000 square kilometers (9,540,000 square miles), about 16.5% of the earth's land area and about 4.8% of its total surface. North America is the third largest continent by area, following Asia and Africa,  and the fourth by population after Asia, Africa, and Europe.
Учитель географії: (слайд №5)
Близько 981 або 982 року нормани, очолювані Еріком Рудим, відкрили Ґренландію. А в 1000 р. його син Лайф Еріксон разом з одноплемінниками досягли берегів Північної Америки. Датою відкриття Північної Америки вважають 12 жовтня 1492 р., коли іспанські мореплавці під керівництвом X. Колумба досягли островів поблизу берегів материка.

Чи уявляв собі Христофор Колумб, вирушаючи на пошуки західного морського шляху до Індії, масштаби свого відкриття? Що сталося б із доколумбовими цивілізаціями на материку у разі набагато пізнішого відкриття цих земель європейцями? Ці питання й дотепер викликають хвилювання та суперечки сучасних вчених. Але історію нікому ще не вдавалося повернути назад. Як би там не було, за словами сучасного дослідника Північної Америки, «...те, що створено людиною на цьому континенті, гідне поваги...». Отже, завершуючи вивчення Північної Америки, настав час пригадати особливості заселення материка, визначити характерні ознаки його населення, ознайомитися із сучасною політичною картою.
Як вам уже відомо, далекі предки корінних жителів материка — індіанців — прийшли з Азії близько 40 тис. років тому. У пошуках нових мисливських угідь вони поступово зайняли весь материк і, розділившись на безліч громад, заклали основи своєрідної американсько-індіанської цивілізації.
Як і в Південній Америці, прихід європейців мав для корінних народів трагічні наслідки.
Спроби колонізаторів поневолити аборигенів, використовувати їхню працю у своєму господарстві не вдалися, і вони знищили більшість індіанців, а тих, хто залишився серед живих, відтіснили на найменш зручні для проживання території. На півночі материка й у Ґренландії збереглися невеликі поселення ескімосів і алеутів, які з’явилися на материку пізніше індіанців і почали освоювати арктичні та субарктичні території.
Основну ж частину населення Північної Америки становлять нащадки переселенців із різних країн Європи: англійців, ірландців, іспанців, французів, німців.
Три століття работоргівлі спричинили те, що в Північній Америці опинилося багато мільйонів африканців. У деяких острівних країнах у Карибському морі вони згодом стали переважною частиною населення.
Чимало людей переселяються до США і Канади і в наш час.
У цих країнах Північної Америки проживають багато наших співвітчизників: українська діаспора тут нараховує понад 1,6 млн осіб.
Висновок 1. У результаті тривалого історичного процесу освоєння і заселення на материку сформувалося кілька етнічних груп населення: американці європейського походження (нащадки англійців, ірландців, німців та ін.), афроамериканці (нащадки рабів-африканців, які були завезені на материк у XVI–XIX ст.), американці-аборигени (індіанці, алеути, ескімоси), представники мішаних рас (мулати, метиси, креоли, самбо).
94% населення є представниками європеоїдної раси,
5% - негроїдної раси,
1% - аборигенів-індіанців.
Населення Північної Америки


Політична карта Північної Америки
На континенті чітко виділяються три держави: Канада, що посідає друге місце у світі за площею; США, яким належить перше місце у світі за рівнем економічного розвитку, третє місце за кількістю населення й четверте — за розмірами території; Мексика, що посідає 11-те місце у світі за кількістю населення. При цьому на континенті розташовано багато невеликих, здебільшого ост-рівних держав.

Основні держави материка


США

Площа – 9,6 млн км2
Населення – 303 млн осіб 

Столиця – Вашингтон
США – друга за площею країна Північної Америки. Вона займає центральне положення на материку, межуючи на півночі з Канадою, на півдні – з Мексикою. США є найбільш розвинутою і передовою державою світу.

Природа країни надзвичайно різноманітна. На заході здіймаються гори Кордильєри, на сході – Аппалачі. Ніде у світі немає таких великих рівнин з сприятливим для життя і господарської діяльності кліматом. США посідають провідне місце серед країн світу за запасами вугілля, нафти і природного газу, залізних і марганцевих руд, міді і цинку, а також деревини.
Канада

Площа – 10 млн км2
Населення – 33,3 млн осіб 
Столиця – Оттава

Це друга за площею країна світу, яка займає більшу частину Північної Америки. Канада на мові індіанців-ірокезів означає поселення, група хатин. Її єдиним сусідом є США. 
Мексика

Площа – 2 млн км2
Населення – 108 млн осіб 
Столиця – Мехіко

Це третя за величиною країна Північної Америки. Вона розташована на півдні материка. На півночі межує із США, на півдні – з Гватемалою і Белізом. Природа Мексики своєрідна. В країні поширені плоскогір’я, плато, гірські хребти, натомість низовини займають лише вузькі прибережні смуги. Характерною рисою є висока сейсмічна активність і поширення діючих вулканів. Тому в Мексиці часто трапляються землетруси. На значних територіях панує спекотний і сухий клімат. Багато ендеміків серед кактусів, агав і юкк. Надра країни багаті на руди чорних і кольорових металів (мідні, свинцеві, цинкові, олов’яні, вольфрамові, золото, платина). За видобутком срібла і графіту Мексика є світовим лідером. 
Додатковий матеріал
НАЙБІЛЬШІ КРАЇНИ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ
№ Країна Населення (тис. осіб)
1 США 313 232,0
2 Мексика 113 724,2
3 Канада 34 030,6
4 Гватемала 13 824,5
5 Куба 11 087,3
6 Домініканська Республіка 9956,6
7 Гаїті 9719,9
8 Гондурас 8143,6
9 Сальвадор 6071,8
10 Нікарагуа 5666,3


Учень: (слайд №6)
Кана́да — країна, що займає північну частину Північної Америки та майже половину площі континенту, простягаючись від Атлантичного океану на сході до Тихого океану на заході. Це друга за площею країна світу (9 976 140 км²), що поступається лише Російській федерації. Канада межує зі Сполученими Штатами Америки на півдні та північному-заході та має морські кордони з Францією (о-ви Сен-П'єр і Мікелон) і Ґренландією (королівство Данія).
Територію, на якій зараз розташована Канада, було заселено корінним населенням понад 25 тис. років тому. Починаючи з 15-го століття, британські та французькі експедиції спершу досліджували, а потім одночасно заселяли атлантичне узбережжя країни. Проте в 1763 році, після семи років війни, Франція позбулася майже усіх своїх володінь у Північній Америці, включаючи Канаду. У 1867 році, внаслідок об'єднання трьох Британських північноамериканських колоній, Канада сформувалася як федеральне утворення чотирьох провінцій у статусі британського домініону. Після цього відбулося територіальне розширення Канади і здобуття нею статусу автономії від Сполученого Королівства відповідно до Вестмінстерського статуту 1931 року. Автономію було закріплено Канадським актом 1982 року, котрим назавжди розірвано залишки правової залежності від Британського парламенту.
Учень: (слайд №7)
Ме́ксика, офіційно Мексика́нські Сполу́чені Шта́ти — країна в Північній Америці, яка межує на півночі зі Сполученими Штатами Америки, на півдні з Гватемалою, Белізом. Мексика також омивається на заході Тихим океаном, на південному сході Карибським морем та на сході Мексиканською затокою. Мексиканські Сполучені Штати — федеративна конституційна республіка, яка складається з 31-го штату та одного федерального округу навколо столиці м. Мехіко. Мексика — п'ята за величиною країна на американському континенті та 14-та у світі.



Учитель англійської мови: (слайди №8 - 10)
The USA
The officiall name of the USA, is the United States of America. The United States of America occupies almost half of the area of North America. The total territory stretches for approximately nine million km2.
The USA has just two neighboring countries – Mexico and Canada.
It has fifty states and one separate area – the District of Columbia. 48 states belong to the continent but 2 – Alaska and Hawaii – stand aside from it.

 Гра: «Склади пазл» (Робота з роздатковим матеріалом)
Учитель географії:
А зараз ви повинні скласти пазл: з частин-країн скласти материк Північної Америки.
(Діти виконують завдання, працюючи в групі, потім одна дитина показує, що в них вийшло).
Учитель англійської мови:
And now let’s watch a video about natural wonders in America.
(Pupils watch a video)

Game “True or false”
Let’s play a game “True or false” I read some sentences and if this sentences is true you
clap one's hands, but if this sentences is false you stomp your feet. Listen to attention!
1.Denali National Park is situated in Canada. (False) Alaska
2.The Grand Canyon is situated in Alaska.(False) Arizona
3.Yosemite Falls is situated in California. (True)
4.Rocky Mountain is situated in Hawaii. (False) Colorado
5.Yellowstone National Park is situated in Wyoming. (True)
 Game: “What it is?
Учитель англійської мови:
And now you must write the names of the oceans and countries in the North America.
(Pupils work in group, they writes the names of the oceans and countries in the North America. Then they reading their answers).
Прийом «Географічний практикум»
Робота з  картами атласу
Позначити на контурній карті країни Північної Америки та їх столиці



ІІІ Заключна частина
Учитель географії:
Наш урок добігає кінця, тож зараз я пропоную вам зіграти у вікторину:
 «Як добре ти знаєш Америку?»
1.Хто ця видатна людина – Джордж Вашингтон? (1-й президент)
Учитель англійської мови:
2. This country is in the north of the continent. ( Canada ).
Учитель географії:
3.Що означає назва цього географічного обєкта «Білий дім»
 (резиденція президента США)
Учитель англійської мови:
4. It is in the south of the North America. (Mexico ).
ІV Підведення підсумків уроку
«Відкритий мікрофон»
Учні висловлюють власну димку за кожним із запропонованих запитань.
1. Яку роль у формуванні населення Північної Америки відіграла колонізація Африки?
2. Де проживають представники корінних народів континенту – індіанці та ескімоси?
3. Чому в країнах материка державними є англійська, французька, іспанська мови?
VII. Домашнє завдання

Коментарі